diumenge, 25 de setembre del 2011

Estany del Malniu (Cerdanya)

Tot i l'atmosfera malèfica que envolta els llacs d'aquesta part del Pirineu, on diuen que s'hi reuneixen bruixes i altres éssers per tractar amb el dimoni. El Malniu és un estany d'alta muntanya molt pintoresc que val la pena visitar.
Buscarem la manera més planera d'arribar-hi des de l'estació d'esquí nòrdic de Guils – Fontanera.

Estany del Malniu

Ubicació: Cerdanya, Guils de Cerdanya, Estació de Guils - fontanera
Punt d'inici: Pista del refugi de la Feixa
Accés: Des del poble de Guils de Cerdanya es pren la carretera que puja a l'estació d'esquí nòrdic de Guils – Fontanera. Passem de llarg les instal·lacions de l'estació d'esquí i prenem una pista de terra. Arribem a una bifurcació on prenem el brancal de la dreta que ens aproparà al refugi de la Feixa. Deixem enrere el refugi i quan la pista planeja busquem, al final d'un prat, el pal indicador que assenyala l'inici de la nostra excursió.
Distància total: 3,8 km
Pujada acumulada: 110 metres
Ruta: Pista – bosc de pi negre - Estany del Malniu – bosc de pi negre - Pista
Cartografia: Cerdanya. Ed. Alpina, escala 1: 50.000
Punts d'interès: Bosc de pi negre i estanys d'alta muntanya.
Observacions: Sempre seguirem les marques grogues de la ruta 120b. És recomanable un cotxe amb xassís alt per l'aproximació.

Mapa ICC, escala 1:25.000
Vista aèria

LA RUTA PAS A PAS

Deixem el cotxe ben arrambat al costat de la pista de terra per la que hem pujat.
Comencem a caminar des del pal indicador que hi ha a la dreta de la pista i que assenyala la nostra direcció.

Pal indicador on comencem l'excursió.

Creuem el prat buscant les marques de pintura que indiquen l'inici del sender que s'endinsa al bosc de pi negre.
El sender és molt fresat i, a més, les marques grogues de la ruta 120b ens acompanyaran durant tot el trajecte.

Sender 120b

Planegem en direcció N-NO fins que ens ajuntem, en una zona molt rocosa, amb el sender 119 que puja des del refugi del Malniu.
I ja hi som! Baixem uns metres pel sender que de seguida ens deixa a la sortida d'aigües de l'estany on hi ha un grapat d'ànecs que ens esperen.

Estany del Malniu

Aprofitem que és d'hora per resseguir la riba del llac buscant un bon lloc on dinar.
La tornada, la fem pel mateix lloc per on hem vingut.